حشمت رئیسی فعال سوسیال دموکرات در گفتگو با تلویزیون ماهواره ای "کانال
یک به چگونگی شکنجه های وحشناک ساواک در زندان ها اشاره و
به عنوان نمونه از یکی از آن شکنجه ها، که خود در زندان ساواک تجربه کرده
بود پرده برداشت.
او گفت:یک شکنجه بسیار سختی وجود داشت که در میان زندانیان "ساواک" به "آپولو" معروف بود و زندانی را درون این دستگاه قرار می دادند و یک کلاه "کاسکت" بر سر زندانی گذاشته می شد تا فریاد های طبیعی زندانی بر اثر شکنجه چندین برابر بازتاب داشته باشد تا اعصاب زندانی به هم بریزد و دست ها و پاهای زندانی بسته می شد و با کابل های 8 لایه که از قطر زیادی درست شده بودند و درد استخوانی ایجاد می کرد بر بدن زندانی و کف پاها ضربه زده می شد.
او گفت:یک شکنجه بسیار سختی وجود داشت که در میان زندانیان "ساواک" به "آپولو" معروف بود و زندانی را درون این دستگاه قرار می دادند و یک کلاه "کاسکت" بر سر زندانی گذاشته می شد تا فریاد های طبیعی زندانی بر اثر شکنجه چندین برابر بازتاب داشته باشد تا اعصاب زندانی به هم بریزد و دست ها و پاهای زندانی بسته می شد و با کابل های 8 لایه که از قطر زیادی درست شده بودند و درد استخوانی ایجاد می کرد بر بدن زندانی و کف پاها ضربه زده می شد.
او ادامه داد:وقتی مرا دستگیر کردند با این
دستگاه به مدت ده روز به طور مرتب شکنجه می دادند به طوریکه آرزوی مرگ می
کردم و آنقدر شکنجه دادند که به حال مرگ افتادم و پاهایم چنان متورم شد که
تیم پزشکی می خواست بر اثر عفونت و سیاهی پاهایم را قطع کند اما یک دکتر
دیگر توانست با تلاش خود از این کار جلوگیری کند. اما بر اثر این شکنجه ها
تقریبا کلیه هایم از کارافتاد و دستگاه تناسلی ام دچار عفونت شد و خون جاری
می شد.
