۱۳۹۱ اردیبهشت ۲۳, شنبه

شکنجه هم شکنجه های قدیم(چگونگی شکنجه ساواک از زبان یک فعال اپوزیسیون شکنجه شده)

حشمت رئیسی فعال سوسیال دموکرات در گفتگو با تلویزیون ماهواره ای "کانال یک به چگونگی شکنجه های وحشناک  ساواک در زندان ها اشاره و به عنوان نمونه از یکی از آن شکنجه ها، که خود در زندان ساواک تجربه کرده بود پرده برداشت.
او گفت:یک شکنجه بسیار سختی وجود داشت که در میان زندانیان "ساواک" به "آپولو" معروف بود و زندانی را درون این دستگاه قرار می دادند و یک کلاه "کاسکت" بر سر زندانی گذاشته می شد تا فریاد های طبیعی زندانی بر اثر شکنجه چندین برابر بازتاب داشته باشد تا اعصاب زندانی به هم بریزد و دست ها و پاهای زندانی بسته می شد و با کابل های 8 لایه که از قطر زیادی درست شده بودند و درد استخوانی ایجاد می کرد بر بدن زندانی و کف پاها ضربه زده می شد.
او ادامه داد:وقتی مرا دستگیر کردند با این دستگاه به مدت ده  روز به طور مرتب شکنجه می دادند به طوریکه آرزوی مرگ می کردم و آنقدر شکنجه دادند که به حال مرگ افتادم و پاهایم چنان متورم شد که تیم پزشکی می خواست بر اثر عفونت و سیاهی پاهایم را قطع کند اما یک دکتر دیگر توانست با تلاش خود از این کار جلوگیری کند. اما بر اثر این شکنجه ها تقریبا کلیه هایم از کارافتاد و دستگاه تناسلی ام دچار عفونت شد و خون جاری می شد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر